学習者の行動分析に基づいたビジネスゲーム実践の評価

  • 越山 修
    三菱UFJリサーチ & コンサルティング株式会社 東京工業大学大学院総合理工学研究科知能システム科学専攻
  • 吉川 厚
    株式会社教育測定研究所 東京工業大学大学院総合理工学研究科知能システム科学専攻
  • 寺野 隆雄
    東京工業大学大学院総合理工学研究科知能システム科学専攻

書誌事項

タイトル別名
  • Study on Learners’ Understanding in a Business Gaming Practice through their Behavior Analysis
  • ガクシュウシャ ノ コウドウ ブンセキ ニ モトズイタ ビジネス ゲーム ジッセン ノ ヒョウカ

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抄録

<p>This paper describes the experimental analysis to evaluate business game learners’ understandings. For the purpose, we have carried out intensive experiments to record and analyze what learners have understood from business gaming practice. We utilize (1) the methods of recording decisions of each round and visual screens referred during the games, (2) protocol analysis of the utterance of players, and (3) performance sheet, or paper testing, to extract learners' understanding levels. The main results are that for players, player teams, and a game designer, the proposed method is applicable to business training games with computer-support.</p>

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