A Potential Model of Industrial Location Considering Input-Output Relationship and Development of Ports and Expressways
-
- KUNITA Atsushi
- 国土交通省国土交通政策研究所
-
- MIZUTANI Makoto
- 国土交通省国土交通政策研究所
-
- MAKI Kotaro
- 株式会社三菱総合研究所社会システム研究本部
-
- TSUCHIYA Kazuyuki
- 株式会社三菱総合研究所社会システム研究本部
-
- UEDA Takayuki
- 東京大学大学院工学系研究科
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 産業連関および港湾・道路整備を考慮した地域別の産業立地ポテンシャルの分析
- サンギョウ レンカン オヨビ コウワン ドウロ セイビ オ コウリョシタ チイキベツ ノ サンギョウ リッチ ポテンシャル ノ ブンセキ
Search this article
Abstract
<p>We develop the potential model of industrial location, focusing on Kyusyu, Japan. In the potential model, some kinds of transportation cost of each region are explanatory variables, and the value of production by each industry in each region is an explained variable. Transportation cost is calculated from the Inter-regional Input-Output Table and the Industrial Statistics. Using the potential model of industrial location, we estimate the value of production in each region based on scenarios of developments of expressways and ports.</p>
Journal
-
- Transport Policy Studies' Review
-
Transport Policy Studies' Review 10 (4), 033-040, 2008-01-28
Japan Transport and Tourism Research Institute
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282763118109696
-
- NII Article ID
- 130007656086
-
- NII Book ID
- AA11287548
-
- ISSN
- 24337366
- 13443348
-
- NDL BIB ID
- 9368456
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed