Study on countermeasure of low-frequency vibration focused on the second vertical vibration mode induced by highway bridge vibration
-
- Otake Shogo
- オリエンタルコンサルタンツ 構造部
-
- Nakamura Hitoshi
- 首都大学東京大学院 都市環境科学研究科
-
- Osafune Toshikazu
- 中日本高速道路株式会社 東京支社 保全・サービス事業部
-
- Iwabuki Hiroshi
- 高速道路総合技術研究所 交通環境研究部
-
- Toribe Tomoyuki
- 首都大学東京大学院 都市環境科学研究科
-
- Hirakuri Masaaki
- オリエンタルコンサルタンツ 構造部
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 鋼鈑桁橋の鉛直 2 次モードの振動に着目した低周波振動対策に関する研究
- コウ ハンゲタバシ ノ エンチョク 2ジ モード ノ シンドウ ニ チャクモク シタ テイシュウハ シンドウ タイサク ニ カンスル ケンキュウ
Search this article
Abstract
<p>Low frequency sound is supposed to be induced by the bridge vertical secondary mode vibration and has the maximum value - in the 10-20 Hz band - registered immediately after a large vehicle pass over the expansion joint. Considering the external force characteristics and in the bridge vibration properties, measures against the noise in the 10-20 Hz band were studied. The bridge and the countermeasures elements were modeled in 3D FEM and the vehicle dynamics effects were considered in the analysis. Based on those results, the main factors and the countermeasures effectiveness are discussed.</p>
Journal
-
- Journal of Structural Engineering, A
-
Journal of Structural Engineering, A 64A (0), 293-306, 2018
Japan Society of Civil Engineers
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282763128480640
-
- NII Article ID
- 130007675768
-
- NII Book ID
- AA12210243
-
- ISSN
- 18816614
- 1881820X
-
- NDL BIB ID
- 029057573
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed