Research on the Preference of Obikami's Proportion in Package Design

Bibliographic Information

Other Title
  • パッケージデザインにおける帯紙のプロポーションの好みに関する研究
  • パッケージデザインにおける帯紙のプロポーションの好みに関する研究 : 和菓子生産者のための帯紙のプロモーションの基礎実験
  • パッケージデザインにおける帯紙のプロポーションの好みに関する研究 : 和菓子生産者のための帯紙のプロポーションの基礎実験
  • パッケージデザイン ニ オケル オビガミ ノ プロポーション ノ コノミ ニ カンスル ケンキュウ : ワガシ セイサンシャ ノ タメ ノ オビガミ ノ プロポーション ノ キソ ジッケン
  • -Exploratory Experiment on Obikami Proportion for Japanese Traditional Confection Makers
  • ―和菓子生産者のための帯紙のプロポーションの基礎実験

Search this article

Abstract

<p>This experimental study examines customers' preferences to different proportions of Obikami, or a wrapping band, used to wrap traditional Japanese confections. Obikami sizes, varying from covering a whole package to stringing a package, are usually determined based on the personal experiences and feeling of producers, sellers and customers. Little research has investigated customers' preferences and tastes from academic perspectives. To address this gap, the present research exposed experiment participants to 10 different aspect ratios of Obikami attached to a packages set in a certain conditions. The experiment found the numerical regularities of visual objects based on participants' sensual responses. The respondents tended to prefer a package box most when Obikami covered the 60%-70% of its whole surface. Conversely, the respondents showed less preference to Obikami with narrow widths attached to packages in the set conditions. Given the potentially strong visual effects of Obikami, the findings suggest that the different sizes of Obikami can be applied to designing packages effectively.</p>

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top