-
- 小笠原 喜康
- 日本大学
書誌事項
- タイトル別名
-
- The teaching material as the functional concept
- 機能的関係概念としての「教材」 : 実体から機能的関係ヘ
- キノウテキ カンケイ ガイネン ト シテ ノ 「 キョウザイ 」 : ジッタイ カラ キノウテキ カンケイ ヘ
- From ontological to functional
- 実体から機能的関係へ
この論文をさがす
説明
We have considered teaching materials substantially. However, this idea makes classification of teaching materials and teaching aids difficult. Whether the textbook is the teaching materials or is it teaching aids? Then, I propose functional concept of teaching materials. That is, teaching materials are work in case a certain cultural contents are changed into a student's recognition. This idea solves the conceptual confusion about teaching materials. Not only it but this idea clarifies the actual condition of our practice.
収録刊行物
-
- 教材学研究
-
教材学研究 25 (0), 15-26, 2014
日本教材学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390283659861172608
-
- NII論文ID
- 130007812481
-
- NII書誌ID
- AA1158892X
-
- ISSN
- 24350044
- 21898022
- 0915857X
-
- NDL書誌ID
- 025485522
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可