国際標準化と事業戦略(<特集>LED照明の標準化-グローバル社会を勝ち抜くために)

  • 小川 紘一
    東京大学大学院経済研究科ものづくり経営研究センター

書誌事項

タイトル別名
  • International Standardization and Business Strategy(<Special Issue>Towards Standardization of LED Lighting-Direction of Japan's Strategy for Globalization)
  • 国際標準化と事業戦略
  • コクサイ ヒョウジュンカ ト ジギョウ センリャク

この論文をさがす

説明

International standardization has not meant technical standards: it means change of industry structure into business ecosystem and then change of competition rule. A mechanism of the change is described comparing digital TV and LED lightning on the bases of product design rule and of product architecture. Both design of business boundary between firm and market, and design of intellectual property management in the open business ecosystem, are key issues for competitive advantage of firms in global market.

収録刊行物

  • 照明学会誌

    照明学会誌 96 (6), 320-327, 2012-06-01

    一般社団法人 照明学会

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

参考文献 (9)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ