抵抗低減のためのコルゲート構造を用いた翼後縁設計

  • 曽根田 健輔
    東京大学大学院 工学系研究科 航空宇宙工学専攻
  • 横関 智弘
    東京大学大学院 工学系研究科 航空宇宙工学専攻
  • 今村 太郎
    東京大学大学院 工学系研究科 航空宇宙工学専攻
  • 津島 夏輝
    宇宙航空研究開発機構 航空技術部門 構造・複合材技術研究ユニット

書誌事項

タイトル別名
  • Design of a morphing wing with corrugated panels for drag reduction

説明

<p>Morphing technologies are attracting much attention as breakthrough technologies to improve the performance of aircrafts. Structural designing of morphing wings is one of the important challenges and corrugated panels are regarded as promising candidate materials for morphing wings. In this paper, designs of corrugated morphing wings for drag reduction are studied considering necessary actuation forces. Static aeroelastic models are constructed to assess the aerodynamic performances or deformations of morphing wings, and aeroelastic analyses are performed with multiple parameter settings. An objective function considering the drag coefficient and the necessary actuation force is prepared and the performance of each case is analyzed. Numerical results show that there is a desirable design parameter or actuation when the two evaluation components are considered at the same time.</p>

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