Rogers のイノベーション普及理論の拡張 -経営現象に適用するにあたって-

書誌事項

タイトル別名
  • Expansion of Rogers's model -Apply to analysis of Business Phenomenon-
  • Rogers ノ イノベーション フキュウ リロン ノ カクチョウ : ケイエイ ゲンショウ ニ テキヨウ スル ニ アタッテ

この論文をさがす

説明

This article suggests two expansions of Roger's model to apply his model to Business Phenomenon. One of expansions is a view of "Business Systems". The other expansion is concept of "selective communications". To analyze a diffusion of innovations especially in industry, we introduce a view of "Business Systems". To analyze details and mechanisms of diffusion of innovations, we introduce a concept of "selective communications".This article is a suggestion of framework, not providing empirical evidences. The latter issue is a next theme.

収録刊行物

  • 麗澤経済研究

    麗澤経済研究 20 (1), 97-106, 2012-03-10

    麗澤大学経済学会

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ