A Consideration on the Linkage Between Nurses's Training School and the Field on the Clinical Practice : The Present Situation and Relation of Nurses's Training School Culture and Practice Leader Culture
-
- Harada Hiroe
- Department of Health Sciences, School of Medicine, Kyushu University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 看護実践施設と看護学校の連携に関する研究 : 看護学校文化と実習指導者文化の現状と関連
- カンゴ ジッセン シセツ ト カンゴ ガッコウ ノ レンケイ ニ カンスル ケンキュウ カンゴ ガッコウ ブンカ ト ジッシュウ シドウシャ ブンカ ノ ゲンジョウ ト カンレン
Search this article
Description
Ⅰ.研究課題 Ⅱ.先行文献の検討と概念枠組み 1.看護基礎教育における実習教育の特徴 2.看護学校文化 3.実習指導者文化 Ⅲ.研究方法 Ⅳ.結果及び考察 1.看護学校文化と実習指導者文化の因子抽出 2.看護学校文化と実習指導者文化に関する看護教員の現状認知 3.組織文化の構築に影響する看護学校文化と看護実践施設の関連 Ⅴ.看護学校文化と実習指導者文化の関連についての考察
Journal
-
- 教育経営学研究紀要
-
教育経営学研究紀要 7 17-28, 2004-03-31
Study Hall of Educational Administration, Graduate School of Kyushu University
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699812202112
-
- NII Article ID
- 110006263334
-
- NII Book ID
- AA11234982
-
- ISSN
- 21866686
-
- DOI
- 10.15017/3442
-
- HANDLE
- 2324/3442
-
- NDL BIB ID
- 7012548
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles