書誌事項
- タイトル別名
-
- Research on the Bodily Knowledge in Education : Kaneko Akitomo's Structure Analysis of Bodily Knowledge and the Problems of Movement Learning and Movement Teaching
- キョウイク ニ オケル シンタイ チ ノ ケンキュウ カネコ アキトモ ノ シンタイ チ ノ コウゾウ ブンセキロン ト ウンドウ ガクシュウ ウンドウ キョウイク ノ モンダイ
この論文をさがす
抄録
We learn and teach with embodied intelligence. The importance of the role of body in learning and teaching is pointed out by phenomenologists of human movements, philosophers of education and cognitive scientists. The purpose of this paper is to clarify the structure of the bodily knowledge through the comprehensive discussion on bodily knowledge executed by Kaneko Akitomo (1927-). The basic objectives of bodily knowledge in Kaneko's research are the learning and teaching of sports movements. However we could find out the important role of bodily knowledge also in the practice of Japanese calligraphy. The close relationship between the learner's bodily knowledge and the teacher's bodily knowledge was formulated.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 59 59-67, 2010-12-24
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699829184896
-
- NII論文ID
- 120002835664
- 40018282034
-
- NII書誌ID
- AA11618554
-
- ISSN
- 13465546
-
- DOI
- 10.15027/31003
-
- NDL書誌ID
- 10980986
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可