大学における障害のある学生のための情報支援の方法とその課題 : 広島大学の事例 <研究報告>

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • Study of informational support for students with disability in higher education : the Case of Hiroshima University <Brief Report>
  • 大学における障害のある学生のための情報支援の方法とその課題 : 広島大学の事例
  • ダイガク ニ オケル ショウガイ ノ アル ガクセイ ノ タメ ノ ジョウホウ シエン ノ ホウホウ ト ソノ カダイ : ヒロシマ ダイガク ノ ジレイ

この論文をさがす

抄録

In recent years, ways of providing informational support for students with disabilities in universities have become important topics from the point of view of classroom accessibility. In universities, with advanced educational content, it is not easy to secure the services of the optimal support persons such as Note Takers and Braille transcribers, and the actual situation is that there are gaps in the contents of support among universities. In this paper, the case of informational support in Hiroshima University is reported, issues in informational support are reviewed and the methodology of sustainable informational support is discussed.

収録刊行物

  • 総合保健科学

    総合保健科学 27 81-89, 2011-03-31

    広島大学保健管理センター

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ