書誌事項
- タイトル別名
-
- The effects of anxiety evoked by feedback of evaluation on reading : The relation between state anxiety and compensatory reading strategies
- ヒョウカ ノ フィードバック ニ ヨッテ カンキ サレタ フアン ガ ブンショウ ノ ヨミ ニ オヨボス コウカ ジョウタイ フアン ト ヨミ ノ ホショウテキ ホウリャク ノ カンケイ
この論文をさがす
説明
The effects of anxiety on various strategies which can reduce overload in working memory while reading were examined. High-and low- span subjects read texts under conditions of anxiety or no anxiety. Reading performance was measured by eye movements using eye mark recorder. Anxiety which was evoked by negative feedback for the previous reading performance extended reading time and increased the frequency of reading regression, although these results were not significant. The use of these reading strategies was observed on low span readers. It is suggested that anxious readers, especially low span readers, would use these compensatory reading strategies in order to reduce the load in working memory and maintain text comprehension.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 53 225-230, 2005-03-28
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699831811200
-
- NII論文ID
- 110004667402
-
- NII書誌ID
- AA11625039
-
- ISSN
- 13465562
-
- DOI
- 10.15027/18523
-
- NDL書誌ID
- 7341304
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDLサーチ
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可