Learning Support for School Children with Math Diffi culties: How to improve the ability to solve math word problems and self-efficacy
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 算数の学習につまずきのある児童に対する学習支援 : 文章題解決力と自己効力感の向上
- サンスウ ノ ガクシュウ ニ ツマズキ ノ アル ジドウ ニ タイスル ガクシュウ シエン : ブンショウ ダイ カイケツリョク ト ジコ コウリョクカン ノ コウジョウ
Search this article
Description
This case study focused on the acquisition of an appropriate problem-solving strategy. Learning support based on cognitive counseling was carried out with a sixth grade elementary school child who had difficulty solving math word problems. As a result of the cognitive counseling sessions, he can now constitute a mental model from sentences using diagrams. His self-efficacy for mathematics was also enhanced.
Journal
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 66 1-7, 2017-12-22
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699834771072
-
- NII Article ID
- 120006394783
-
- NII Book ID
- AA11618554
-
- ISSN
- 13465546
-
- DOI
- 10.15027/44759
-
- NDL BIB ID
- 028795086
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Allowed