書誌事項
- タイトル別名
-
- The “Author Concept” and Knowledge of Expository Texts: The Case of Expository Texts about Natural Science in Elementary Schools
- セツメイテキ ブンショウ ノ 「 ヒッシャ 」 ガイネン ト チシキ ニ カンスル ケントウ : ショウガッコウ チュウガクネン ニ オケル シゼン カガクテキ ナ セツメイブン キョウザイ オ レイ ト シテ
この論文をさがす
抄録
The purpose of this paper was to develop a framework for the “author concept” of expository texts from a perspective of “knowledge”. The developed framework has the following four features: (1) the author and reader are scientists; (2) the author belongs to the academic world as a producer of knowledge and he/she explains it to the reader belonging to the life world; (3) the author explains this to the reader belonging to the life world as a mediator of the academic world and the life world; and (4) the author and reader belong to the life world in the life world. I used this framework to examine expository texts on natural science used by third and fourth grade elementary school students.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 66 75-82, 2017-12-22
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699834776576
-
- NII論文ID
- 120006394805
-
- NII書誌ID
- AA11618725
-
- ISSN
- 13465554
-
- DOI
- 10.15027/44781
-
- NDL書誌ID
- 028796392
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可