Cognitive Load Theory (CLT) as a Conceptual and Practical Means for Improving English as a Foreign Language Education in Japan
Bibliographic Information
- Other Title
-
- Cognitive Load Theoryの日本における外国語としての英語教育を改善するための概念的,および応用手法
Search this article
Description
本論文は,認知負荷理論から生成された教授方略を用いながら,どのように学習科学の知見を我が国のEFL教育に応用するか議論する。近年の研究成果は,我が国のEFL教育に対して有効性の乏しさを問題として指摘しており,多くが文法翻訳法に代表される伝統的な言語教授法の継続的な使用,ならびに,学習者中心の訓練不足に問題があるという点で一致している。本論は,従前からの伝統的な客観主義教育理論に依拠するEFL教育に大きな変革が必要であることを説明し,近年の認知負荷理論から得られた知見をEFL教育に補完する可能性について吟味する。 The paper will argue how cognitive load theory (CLT) driven instructional strategies can be applied to the field of EFL education in Japan informed by achievements from the learning science. Recent studies have criticized EFL education in Japan for its ineffectiveness and many agree with the persisting use of traditional language pedagogies, such as the Grammar-Translation method and inadequate amount of learner-centered training. The paper illustrates the need for a substantial change in EFL education that still depends upon traditional objectivism-oriented pedagogies. Recent findings from CLT discuss the possibility of compensating for such a deficiency in Japanese EFL education.
Journal
-
- 国際基督教大学学報. I-A 教育研究
-
国際基督教大学学報. I-A 教育研究 (55), 55-62, 2013-03-31
国際基督教大学
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699865170688
-
- NII Article ID
- 120005416004
-
- NII Book ID
- AN00268135
-
- NDL BIB ID
- 024812525
-
- ISSN
- 04523318
-
- Text Lang
- en
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Allowed