Occurrence Trends of Ship Collisions in Pilot Districts : In Case of Ise-Mikawa Bay and Osaka Bay Pilot District

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  • ミズサキニン ノ コウナイ ギョウム スイイキ ニ オケル ショウトツ カイナン ハッセイ ケイコウ : イセ ミカワワン オオサカ コウワンナイ ギョウム スイイキ ノ バアイ
  • ミズサキニン ノ コウ ナイ ギョウム スイイキ ニ オケル ショウトツ カイナン ノ ハッセイ ケイコウ イセ ミカワワン オオサカワンコウ ナイ ギョウム スイイキ ノ バアイ

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In this paper, we investigated the ship collisions which occurred in Ise-Mikawa Bay and Osaka Bay Pilot Districts from 1977 to 2008. In two pilot districts, we focus on Nagoya Port, Yokkaichi Port, Kinuura Port, Toyohashi Port in Ise-Mikawa Bay Pilot District and Hanshin Port in Osaka Bay Pilot District. For investigation of their distributions and occurrence trends, we tried to find some dangerous spots in both pilot districts. From the results, we find the dangerous spots for ship collisions and proposal for decreasing ship collisions in Ise-Mikawa Bay and Osaka Bay Pilot District.

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