学生相談とロールシャッハ・テスト

Bibliographic Information

Other Title
  • ガクセイ ソウダン ト ロールシャッハ テスト

Search this article

Abstract

type:Article

学生相談を利用した学生のロールシャッハ・テスト結果から, 学生相談利用者の一般的傾向を検討した。また, 相談内容を「対人関係」「性格」「精神衛生」「生活」の4群に分類し, 4群のロールシャッハ・テスト結果の特徴について考察をした。その結果, 相談室利用者に際立った特徴は見出せなかったが, 相談内容別にみるとある程度の傾向がみられた。特に, 「精神衛生」群は主観的であること, 「生活」群は抑うつ的で精神的な幼さが見出された。

The purpose of this study is to examine the feature of the student who visited the student counseling room by Rorschach test result. The content of the consultation was divided into “Interpersonal relationship", “Character", “Mental health", and “Life", and Rorschach result of each group was examined. The result was as follows. The entire Rorschach result did not show the striking feature of the student client. However, Rorschach result of the group by the content of the consultation clarified some tendency. “Mental health" group showed a subjective tendency, and “Life" group showed an immature tendency.

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top