MATHEMATICAL CONSIDERATIONS ON THE HYPERPARAMETERS OF XGBOOST AND THEIR APPLICATION TO INFRASTRUCTURE MAINTENANCE AND MANAGEMENT

  • OYAMA Motoki
    北海道大学大学院理学院 北海道大学 大学院教育推進機構 高等教育研修センター DX教育連携部門
  • WAKUDA Yuki
    北海道大学 大学院教育推進機構 高等教育研修センター DX教育連携部門
  • YOSHIDA Keisuke
    北海道大学 大学院教育推進機構 高等教育研修センター DX教育連携部門
  • ISHIKAWA Yukihiro
    東京地下鉄株式会社鉄道本部工務部
  • ENOKIDANI Yuki
    東京地下鉄株式会社鉄道本部工務部
  • TANAKA Daisuke
    東京地下鉄株式会社鉄道本部工務部
  • KONISHI Shinji
    東京地下鉄株式会社鉄道本部工務部

Bibliographic Information

Other Title
  • XGBoostのハイパーパラメータに関する数学的考察及び, インフラ維持管理への応用

Description

<p>The purpose of this study is to construct a model that can predict the occurrence of deformations in subway tunnels and determine whether or not percussion inspections should be conducted based on the predictions. The XGBoost model, which has been widely used in recent years, is used for this purpose. However, XGBoost has many hyper-parameters, which require time and effort for parameter tuning. Therefore, we categorized the hyperparameters of XGBoost based on mathematical considerations, conducted a grid search using three selected hyperparameters, and evaluated them based on the average value of AUROC. Finally, some properties of the interrelationships among the hyperparameters λ and γ are proved. As a result, we were able to provide some theoretical basis for the output results. Therefore, we report the results here.</p>

Journal

Details 詳細情報について

  • CRID
    1390294113692231168
  • DOI
    10.11532/jsceiii.3.j2_826
  • ISSN
    24359262
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
  • Abstract License Flag
    Disallowed

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