- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Envision a Place for Learning Living Language Education : Implications for Japanese Language Education from DAT plus
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 生きた言語教育の学びの場 : 『DAT plus』「23の学習ライン」から日本の国語教育への示唆
- イキタ ゲンゴ キョウイク ノ マナビ ノ バ : 『 DAT plus 』 「 23 ノ ガクシュウ ライン 」 カラ ニホン ノ コクゴ キョウイク エ ノ シサ
Search this article
Description
本研究は,フレネ教育とイエナプラン教育の専門家によって共同開発され,現地で実際に活用されている言語教育の指導書『DAT plus』の「23の学習ライン」を取り上げ,子どもたちにとって生きた言語教育の学びの場を提供する手がかりを得ることを目的としている。本論文は,その一環として,日本の学習指導要領とオランダの学習指導要領的位置づけである「中核目標」の比較を行い,今後の国語教育への示唆を考察したものである。
Journal
-
- 佐賀大学大学院学校教育学研究科紀要
-
佐賀大学大学院学校教育学研究科紀要 7 684-699, 2023-03-10
佐賀大学大学院学校教育学研究科
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390295879373482880
-
- NII Book ID
- AA12779821
-
- NDL BIB ID
- 032737792
-
- ISSN
- 24325074
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL Search
-
- Abstract License Flag
- Allowed