Examining the Effects of Shared Control in a Code-Sharing Programming Learning Platform for Promoting Learning from Others' Code
-
- SHINTARO Maeda
- Graduate School of Information and Computer Science, Chiba Institute of Technology
-
- KENTO Koike
- Academic Center for Computing and Media Studies, Kyoto University
-
- TAKAHITO Tomoto
- Graduate School of Information and Computer Science, Chiba Institute of Technology
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 他者のコードからの学びを促すコード共有型プログラミング学習プラットフォームにおける共有制御の有無による効果の検証
Abstract
<p>他者のコードから学ぶことはプログラミングで有益な学習活動の一つである.これまで自身と他者とのコードのレベル差から生じる学習の困難さに着目して,仮想ロボットを用いた評価機能とその評価からランキング化する仕組みを提案し,ランクの近いコードのみ共有制御するシステムを開発した.本稿では他者のコードの閲覧を促すシステムの修正を提案し,さらに共有制御の有無による評価をそれぞれ比較することで学習効果を検証した.</p>
Journal
-
- JSAI Technical Report, SIG-ALST
-
JSAI Technical Report, SIG-ALST 100 (0), 123-128, 2024-03-05
The Japanese Society for Artificial Intelligence
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390299362606551680
-
- ISSN
- 24364606
- 13494104
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
-
- Abstract License Flag
- Allowed