Consideration of Teaching Method to Facilitate the "Period of Integrated Study" : Through the Simulated Practice of Curriculum Management in "Educational Methodology"
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 「総合的な学習の時間」に関する指導方法の検討 : 教育方法論におけるカリキュラム・マネジメントの模擬実践を通じて
- 「 ソウゴウテキ ナ ガクシュウ ノ ジカン 」 ニ カンスル シドウ ホウホウ ノ ケントウ : キョウイク ホウホウロン ニ オケル カリキュラム ・ マネジメント ノ モギ ジッセン オ ツウジテ
Search this article
Abstract
This article deals with current situations and issues in the implementation of teacher-training program in Kyushu Kyoritsu University, mainly focusing on the coursework for the teaching method of "Integrated Study".
Journal
-
- 九州共立大学研究紀要
-
九州共立大学研究紀要 9 (2), 69-77, 2019-03-20
九州共立大学
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390300446016720512
-
- NII Article ID
- 120006734133
-
- NII Book ID
- AA12533413
-
- NDL BIB ID
- 029658566
-
- ISSN
- 21860483
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Allowed