- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
What is needed to develop teachers who can lead inquiry?
-
- TAKAHASHI Nobuyuki
- Okayama University of Science
-
- SAKAGUCHI Takenori
- Okayama University of Science
-
- FUKUDA Hiroto
- Okayama University of Science
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 探究を指導できる教員の養成には何が必要か?
- —What we saw from a preliminary survey of pre-service and in-service teachers—
- ―教職履修学生及び現職教員への予備調査から見えたもの―
Description
<p>初等・中等教育では,各教科の学びを基盤としつつ,様々な情報を活用しながらそれらを統合し,課題の発見・解決や社会的な価値の創造に結びつけていく資質・能力の育成が目指され,探究的な学びの充実が求められている.本研究では,大学教職課程に学ぶ学生並びに現職教員を対象として「探究を指導できる教員の養成」アンケートを実施し,その結果を分析した.探究の指導に不安を抱いている割合は約7割で,解決策として実践事例から学ぶ割合を増やすことなどが有効と考察できた.</p>
Journal
-
- JSSE Research Report
-
JSSE Research Report 39 (2), 139-142, 2024-12-21
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390302558387641216
-
- ISSN
- 18824684
-
- Text Lang
- en
-
- Data Source
-
- JaLC
-
- Abstract License Flag
- Disallowed