日本のビデオゲームにおける変革的教育としての共鳴 : 『あつまれどうぶつの森』と『デス・ストランディング』の比較分析
-
- SIMOND Stefan Heinrich
- IU -International University of Applied Sciences (Game Design)
-
- 鈴木 篤
- 九州大学大学院人間環境学研究院
書誌事項
- タイトル別名
-
- Resonance as Transformative Education in Japanese Video Games. A comparative Analysis of Animal Crossing and Death Stranding
- ニホン ノ ビデオゲーム ニ オケル ヘンカクテキ キョウイク ト シテ ノ キョウメイ : 『 アツマレドウブツ ノ モリ 』 ト 『 デス ・ ストランディング 』 ノ ヒカク ブンセキ
この論文をさがす
説明
In thisar ticle, we applyH artmutRo sa's theoryo fre sonance toJ apanese video games, examiningh ow resonante xperiences int hese games can foster educational transformation. Resonance theoryi sp articularly valuable here as it provides a framework for understanding'world relationships'along three axes: relationships among humans and groups (horizontal axis), relationships with objects (diagonal axis), and relationshipsw itht ranscendentc onceptsli ke nature or history (vertical axis). Througha nalyzingt hese three axes in Animal Crossing: New Horizons (Nintendo, 2020) and Death Stranding (Kojima Productions, 2021), we demonstrate that both games ofer potential for educational transformation. While Animal Crossing creates resonance through its comforting space and connection with nature, Death Stranding offers a critical examination of modern society's resonance crisis
収録刊行物
-
- 大学院教育学研究紀要
-
大学院教育学研究紀要 27 63-79, 2025-03-25
九州大学大学院人間環境学研究院教育学部門
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390303932790477440
-
- NII書誌ID
- AA11322536
-
- DOI
- 10.15017/7347389
-
- HANDLE
- 2324/7347389
-
- NDL書誌ID
- 034070996
-
- ISSN
- 13451677
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDLサーチ
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可