書誌事項
- タイトル別名
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- Existing Conditions of Rural Community Business
- 農村コミュニティビジネスの存立条件 : 野菜インターネット販売業「まごやさい」による域内流通に対する需要サイドの評価から
- ノウソン コミュニティビジネス ノ ソンリツ ジョウケン : ヤサイ インターネット ハンバイギョウ 「 マゴ ヤ サイ 」 ニ ヨル イキ ナイ リュウツウ ニ タイスル ジュヨウ サイド ノ ヒョウカ カラ
- Evaluation from the Viewpoint of the Demand Side of the Relationship between Regional Distribution Constructed by Magoyasai, a Distributor of Vegetables via Internet Sales, and Rural Society
- 野菜インターネット販売業「まごやさい」による域内流通に対する需要サイドの評価から
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抄録
<p>This study aims to clarify existing conditions of rural community business from the viewpoint of the demand side, with a case study of Magoyasai Co., Ltd. (hereinafter, the M company), which conducts vegetables sales via the Internet, in Akitakata City, Hiroshima Prefecture, with survey research by questionnaire for customer restaurants. The M company sells fresh vegetable to the restaurants in Hiroshima City with internet, corroborating with small-scale farmers who cultivate in the area less than 10 km far from the M company. According to the result of the questionnaire survey, for their existence, rural community businesses have to have a concept given a story line, fresh and safe food that is suitable for various customers' needs and human resources that have high communication skills.</p>
収録刊行物
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- 農業経済研究
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農業経済研究 91 (1), 23-28, 2019-06-25
日本農業経済学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390564227307701632
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- NII論文ID
- 130007711822
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- NII書誌ID
- AN00200867
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- ISSN
- 21881057
- 03873234
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- NDL書誌ID
- 029808662
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可