- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Development and Practice of Pre-service Teacher Training Program for Science Teaching
-
- MUKO Heiwa
- Faculty of Education, Ehime University
-
- SUMIDA Manabu
- Faculty of Education, Ehime University
-
- NAKAMOTO Go
- Faculty of Education, Ehime University
-
- KUMAGAI Takashi
- Faculty of Education, Ehime University
-
- OHSHI Atushi
- Faculty of Education, Ehime University
-
- HIZUME Masahiro
- Faculty of Education, Ehime University
-
- NAKAMURA Yoriko
- Faculty of Education, Ehime University
-
- SANO Sakae
- Faculty of Education, Ehime University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 準正課活動による観察・実験の指導力向上の試み
Search this article
Description
<p>本研究では愛媛大学教育学部理科教育講座で実践している「理科観察実験体験プログラム」で実施している質問紙を分析し,学生の観察・実験の指導力向上について考察した。その結果,観察・実験の指導力向上には観察・実験の指導に対する省察が重要であること,一度の実践では指導力育成には不十分であることが明らかとなった。また,観察・実験に関する知識理解と指導のスキルを統合する機会が必要であることが示唆された。</p>
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 39 (0), 334-335, 2015
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390564238003182336
-
- NII Article ID
- 130007430371
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed