EFFECTS OF MAXIMUM WIND SPEED RADIUS AND TRANSLATION SPEED OF SCENARIO TYPHOON ON STORM SURGE AND WAVE
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- KIMIZUKA Masafumi
- 一般財団法人日本気象協会 事業本部
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- TAKAYAMA Tomotsuka
- 一般財団法人沿岸技術研究センター
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- KAWAI Hiroyasu
- 港湾空港技術研究所 海洋情報・津波研究領域
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- MIYATA Masafumi
- 国土技術政策総合研究所 港湾研究部
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- HIRAYAMA Katsuya
- 港湾空港技術研究所 海洋研究領域
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- KAWAGUCHI Koji
- 港湾空港技術研究所 海洋情報・津波研究領域
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- NODA Keishi
- 株式会社日本港湾コンサルタント 技術本部
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- UTSUNOMIYA Yoshihiro
- 一般財団法人日本気象協会 事業本部
Bibliographic Information
- Other Title
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- シナリオ台風の最大風速半径と移動速度による高潮と波浪の変化
- シナリオ タイフウ ノ サイダイ フウソク ハンケイ ト イドウ ソクド ニ ヨル タカシオ ト ハロウ ノ ヘンカ
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Abstract
The 2018 edition of the technical standards and commentaries for port and harbor facilities in Japan recommends employing a scenario typhoon as one of accidental actions for the estimation of ocean wave and storm surge. The simulations of storm surge and wave in Shibushi Bay for various typhoons with different moving speeds and typhoon radii predicted that a typhoon with the moving speed of 50km/h slower than the speed of 73km/h estimated from Typhoon Vera in 1959 (Typhoon Ise-wan) conditionally generated more severe storm surge and wave in the bay. The simultaneous occurrence of two peaks of storm surge and wave induced most unstable state for a breakwater caisson.
Journal
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- Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. B2 (Coastal Engineering)
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Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. B2 (Coastal Engineering) 74 (2), I_583-I_588, 2018
Japan Society of Civil Engineers