GRS INTEGRAL BRIDGE WITH PC GIRDER –GENSHU VIADUCT BRIDGE IN KYUSHU SHINKANSEN (NISHI-KYUSHU ROUTE)

  • SOGA Daisuke
    独立行政法人 鉄道建設・運輸施設整備支援機構 設計部 (〒231-8315 横浜市中区本町6-50-1)
  • SUYAMA Yusuke
    独立行政法人 鉄道建設・運輸施設整備支援機構 設計部 (〒231-8315 横浜市中区本町6-50-1)
  • SAKATA Akira
    独立行政法人 鉄道建設・運輸施設整備支援機構 設計部 (〒231-8315 横浜市中区本町6-50-1)
  • TATSUOKA Fumio
    東京理科大学 理工学部 土木工学科,嘱託教授(〒278-85101 千葉県野田市山崎2641)
  • NISHIOKA Hidetoshi
    公益財団法人 鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部(〒185-8540 東京都国分寺市光町2-8-38)

Bibliographic Information

Other Title
  • PC桁を用いた GRS一体橋梁 –九州新幹線(西九州ルート)原種架道橋–
  • PC ケタ オ モチイタ GRS イッタイ キョウリョウ : キュウシュウ シンカンセン(ニシキュウシュウ ルート)ゲンシュカドウバシ

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Description

Kyushu Shinkansen (Nishi-Kyushu route) is the route of about 66km between Takeo-Onsen and Nagasaki stations, which is currently under construction. The Genshu Viaduct Bridge in Nishi-Kyushu route is GRS integral bridge with PC girder to be located in the valley of about 70m a short tunnel are continuous in Isahaya city (Takeo-Onsen station origin 47k263m). GRS integral bridge had been built with RC girder and SRC girder so far, but this is the first time GRS integral bridge is built with PC girder. In this paper, we report on the design and construction of the GRS integral bridge with PC girder will be the first case while thinking into account past achievement of GRS integral bridge buildings.

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