Radiation Education using Nuclear Regulation Human Resource Development and its improvement
-
- OKUNO Kenji
- Shizuoka University
-
- KAYANO Takahiro
- Shizuoka University
-
- MORI Kenichiro
- Hokkaido University of Education
-
- OZEKI Toshihiro
- Hokkaido University of Education
-
- FUKUDA Yoshiyuki
- Miyagi University of Education
-
- MIYAMOTO Naoki
- Ibaraki University
-
- NAKAMURA Taku
- Gifu University
-
- KAYANO Akihide
- Shimane University
-
- NIWASE Keisuke
- Hyogo University of Education
-
- AWATA Takaaki
- Naruto University of Education
-
- TSUTAOKA Takanori
- Hiroshima University
-
- UCHINOKURA Shingo
- Kagoshima University
-
- SHIMIZU Yoichi
- University of the Ryukyus
-
- HAMADA Eisaku
- University of the Ryukyus
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 原子力規制人材育成を活用した放射線教育とその改善の試み
Abstract
本研究は学校教育での放射線教育実践に向けた教員養成に着目し,放射線の原理等の理解の みならず、現場で必要な放射線測定の原理や放射線の定量定性評価を組み込んだカリキュラムを構築し、日本の教育系大学で実践した。受講生の満足度、理解度をアンケートにより評価し、カリキュラムの高度化を図った。その結果,目的意識を明示し、現場に即した題材を用いることで将来の教員養成に不可欠な知識の獲得が可能になることが明らかとなった。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 42 (0), 257-258, 2018
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390564238102839680
-
- NII Article ID
- 130007663877
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed