-
- 木下 巨一
- 長野県生涯学習推進センター
書誌事項
- タイトル別名
-
- The Possibility of Web Platform Utilization in Community Learning Center for Social Education: A Case Study at Nagano Prefecture
- 公民館・社会教育におけるWeb活用の可能性 : 新型コロナ禍を受けた長野県の試みから
- コウミンカン ・ シャカイ キョウイク ニ オケル Web カツヨウ ノ カノウセイ : シンガタ コロナ カ オ ウケタ ナガノケン ノ ココロミ カラ
- —新型コロナ禍を受けた長野県の試みから—
この論文をさがす
説明
<p>The essence of social education is voluntary and collaborative learning. Staffs at the community learning center, and others involved in social education have been accumulating practices and methods of social education. However, those seem to be no longer applicable due to the traveling and activity restriction posed by the COVID pandemic. On the other hand, social education is expected to contribute to overcome this common crisis. </p><p>This paper introduces the strategy implemented at Nagano Prefecture to face the regional and social issues caused by the virus. The possibility of social education using online platforms will be discussed to develop new region and society post the COVID pandemic.</p>
収録刊行物
-
- 日本公民館学会年報
-
日本公民館学会年報 17 (0), 37-45, 2020-11-30
日本公民館学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390568456353654912
-
- NII論文ID
- 130007971440
-
- NII書誌ID
- AA12136526
-
- ISSN
- 24337404
- 1880439X
-
- NDL書誌ID
- 030793955
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可