書誌事項
- タイトル別名
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- コウトウ キョウイク キカン ニ オケル イシ ソツウ シエンシャ ノ ヨウセイ ニ カンスル ケンキュウ(ダイ2ホウ)チイキ ノ イシ ソツウ シエン カツドウ オ ケイケン シタ シエン ガクセイ ニ タイスル チョウサ ノ ブンセキ
- Study on Training a Supporter for Communication in Post-secondary Education (2nd Report) : Analysis of the Investigation for the Support Student who Experienced Local Support Activity for Communication
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説明
type:Article
本研究は,高等教育機関における意思疎通支援者の養成に関し,支援に携わる学生の確保と育成について基礎的な把握を進めるものである。本調査では,高等教育機関と地域における意思疎通支援の現状を比較することによって把握し,また,双方で支援活動ができる人材育成に資するため,双方において支援経験を有する学生を対象に半構造化面接を実施し,相違点等について言及を分析した上で考察を行った。この結果,表示方法や支援体制等についていくつかの相違点が認められること,支援学生が地域支援にも参加してチームの一員となり得る素養を有していること,地域の知見を高等教育機関へ持ち帰ることによって,さらに支援の充実が図られる可能性があることが確認できた。
This study was done in order to gain a fundamental understanding of the training of supporter for communication in post-secondary education. It is necessary to promote effective training in order to train supporter for communication. In this study we will get an understanding on the current situation by comparing the support of post-secondary education and the region. It is also a study carried out in order to promote the development of supporters that can take part in support activities from both sides. By conducting interviews with students, the differences have been confirmed between the two. As a result, the differences between how to display, organization, etc were observed. With the support of the region, it is possible for support students to participate in activities and bring their knowledge of the region back to post-secondary education. Furthermore, we confirmed that it is possible to make a plan that can fully address the issue of support.
収録刊行物
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- 大阪教育大学紀要 第IV部門 教育科学
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大阪教育大学紀要 第IV部門 教育科学 65 (2), 11-18, 2017-02-28
大阪教育大学
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キーワード
詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390572174705567488
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- NII論文ID
- 120006225043
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- NII書誌ID
- AN00028222
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- ISSN
- 03893472
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- NDL書誌ID
- 028031930
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- IRDB
- NDLサーチ
- CiNii Articles
- KAKEN