A Perspective on Theoretical Problems of Extra-Curricular Activities in“ Community-based School Curriculum” : Referring to Life Guidance Theory of Tsunekazu Takeuchi
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 新学習指導要領における特別活動の理論的課題─ 竹内常一の1970 - 80s 生活指導論を手掛かりにして─
- 新学習指導要領における特別活動の理論的課題 : 竹内常一の1970-80s生活指導論を手掛かりにして
- シン ガクシュウ シドウ ヨウリョウ ニ オケル トクベツ カツドウ ノ リロンテキ カダイ : タケウチ ジョウ イチ ノ 1970-80s セイカツ シドウロン オ テガカリ ニ シテ
Search this article
Abstract
The purpose of this study is to provide a perspective to consider theoretical problems regarding extra-curricular activities in the new official curriculum guideline.A Japanese pedagogist, Tsunekazu Takeuchi has posed problems on Life guidance theory. His concern lies in the contradiction between “care” and “instruction” in compulsory school. Referring to this point, we need to examine society image and career formation in “Community-based School Curriculum”.
Journal
-
- 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学
-
奈良教育大学紀要. 人文・社会科学 67 (1), 17-25, 2018-11-30
奈良教育大学
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572174727568384
-
- NII Article ID
- 120006550336
-
- NII Book ID
- AN00181081
-
- ISSN
- 05472393
-
- NDL BIB ID
- 029428408
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles