-
- Knowles Lawrence
- 関西外国語大学
この論文をさがす
抄録
This paper discusses the advantages of humor in the ESL classroom. Research indicates that humor eases the stress of being a second language learner, brings attention to grammatical structure, aids in memory of materials, enhances communicative competence, and provides both instructor and student with a tool for social coping.
収録刊行物
-
- 研究論集
-
研究論集 113 53-64, 2021-03
関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572174743619712
-
- NII論文ID
- 120006996060
-
- NII書誌ID
- AN00046756
-
- NDL書誌ID
- 031405737
-
- ISSN
- 03881067
-
- 本文言語コード
- en
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可