The Teaching Geometry Fostering Students' Ability of Discovering, Reasoning and Proving in Lower Secondary School : Focusing the Constructions of Trisecting a Segment
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 作図し証明する過程を重視する学習指導 : 「線分の3等分の作図」における活動を中心にして
- サクズ シ ショウメイ スル カテイ オ ジュウシ スル ガクシュウ シドウ : 「 センブン ノ 3トウブン ノ サクズ 」 ニ オケル カツドウ オ チュウシン ニ シテ
Search this article
Description
application/pdf
Journal
-
- 静岡大学教育実践総合センター紀要
-
静岡大学教育実践総合センター紀要 24 25-32, 2015-03-31
静岡大学教育学部附属教育実践総合センター
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572174757607424
-
- NII Article ID
- http://ci.nii.ac.jp/naid/110009893472
- 110009893472
-
- NII Book ID
- AA12011305
-
- HANDLE
- 10297/8914
-
- NDL BIB ID
- 026315607
-
- ISSN
- 13480707
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN