イーザーの読者論再考 : 読むことの基礎理論として何を導き出すのか

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • Reconsidering Iser's Reading Theory as a Fundamental Theory of Reading
  • イーザー ノ ドクシャロン サイコウ : ヨム コト ノ キソ リロン ト シテ ナニ オ ミチビキ ダス ノ カ

この論文をさがす

抄録

This study aims to re-examine Iser's influential reading theory (Iser, 1976, 1978; Japanese translation in 1982) on reading and Japanese language classes in primary and secondary education. Criticism of Iser's theory will be taken and considered, and questions asked of the theory will also be clarified. For basic theory of reforming reading and Japanese language classes, limitations and general concepts (reading is reading for yourself) will be derived from Iser's theory, and consideration given to what should be introduced for reading classes in Japan.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ