書誌事項
- タイトル別名
-
- Reconsidering Iser's Reading Theory as a Fundamental Theory of Reading
- イーザー ノ ドクシャロン サイコウ : ヨム コト ノ キソ リロン ト シテ ナニ オ ミチビキ ダス ノ カ
この論文をさがす
説明
This study aims to re-examine Iser's influential reading theory (Iser, 1976, 1978; Japanese translation in 1982) on reading and Japanese language classes in primary and secondary education. Criticism of Iser's theory will be taken and considered, and questions asked of the theory will also be clarified. For basic theory of reforming reading and Japanese language classes, limitations and general concepts (reading is reading for yourself) will be derived from Iser's theory, and consideration given to what should be introduced for reading classes in Japan.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 62 151-160, 2013-12-20
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572174806079232
-
- NII論文ID
- 120005395992
-
- NII書誌ID
- AA11618725
-
- ISSN
- 13465554
-
- DOI
- 10.15027/35363
-
- NDL書誌ID
- 025163374
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可