書誌事項
- タイトル別名
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- On Diagnosis and Support for the students with Pervasive Developmental Disorders : by using Autism-Spectrum Quotient Japanese Version:1 AQ-J
- コウハンセイ ハッタツ ショウガイ オ ベース ニ モツ ダイガクセイ ノ シンダン ヤ エンジョ ノ アリカタ ニ ツイテ ジヘイショウ スペクトラム シスウ ニホンゴバン AQ J ノ シヨウ ケイケン カラ ノ テイゲン
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説明
Problems in adolescents and young adults with high-functioning pervasive developmental disorders (PDD) would be a topic in recent years not only in child psychiatry, but also in adult psychiatry. In campus mental health, it was also pointed out that the students with high-functioning PDD who have no diagnosis in childhood would be a clinical case because of maladjustments or psychiatric symptoms. But in clinical practice, we have much difficulty to make a diagnosis of PDD, because we can hardly find out the typical triad of PDD on account of secondary psychiatric symptoms. That's why we made a trial to use Autism-Spectrum Quotient Japanese Version: AQ-J as a screening method for diagnosis and support for the students with PDD.
収録刊行物
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- 総合保健科学
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総合保健科学 25 1-9, 2009-03-31
広島大学保健管理センター
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キーワード
詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390572174808057600
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- NII論文ID
- 40016597199
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- NII書誌ID
- AN10168261
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- ISSN
- 09113231
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- DOI
- 10.15027/31716
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- NDL書誌ID
- 10240544
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可