広汎性発達障害をベースに持つ大学生の診断や援助のあり方について : 自閉症スペクトラム指数日本語版(AQ-J)の使用経験からの提言

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タイトル別名
  • On Diagnosis and Support for the students with Pervasive Developmental Disorders : by using Autism-Spectrum Quotient Japanese Version:1 AQ-J
  • コウハンセイ ハッタツ ショウガイ オ ベース ニ モツ ダイガクセイ ノ シンダン ヤ エンジョ ノ アリカタ ニ ツイテ ジヘイショウ スペクトラム シスウ ニホンゴバン AQ J ノ シヨウ ケイケン カラ ノ テイゲン

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説明

Problems in adolescents and young adults with high-functioning pervasive developmental disorders (PDD) would be a topic in recent years not only in child psychiatry, but also in adult psychiatry. In campus mental health, it was also pointed out that the students with high-functioning PDD who have no diagnosis in childhood would be a clinical case because of maladjustments or psychiatric symptoms. But in clinical practice, we have much difficulty to make a diagnosis of PDD, because we can hardly find out the typical triad of PDD on account of secondary psychiatric symptoms. That's why we made a trial to use Autism-Spectrum Quotient Japanese Version: AQ-J as a screening method for diagnosis and support for the students with PDD.

収録刊行物

  • 総合保健科学

    総合保健科学 25 1-9, 2009-03-31

    広島大学保健管理センター

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