グループ学習を活用したダイナミック・アセスメント(2) : 「三匹のこぶた」裁判を活用した中学校社会科公民的分野における試み

書誌事項

タイトル別名
  • Dynamic Assessment using Group Learning (2) : Using the Criminal Trial for “The Three Little Pigs”in the Civic Field of Junior High School Social Studies
  • グループ ガクシュウ オ カツヨウ シタ ダイナミック ・ アセスメント(2)「 サンビキ ノ コブタ 」 サイバン オ カツヨウ シタ チュウガッコウ シャカイカ コウミンテキ ブンヤ ニ オケル ココロミ

この論文をさがす

説明

The dynamic assessment is based on the concept of “zone of proximal development” by L. S. Vygotsky. Although Vygotsky also mentioned “collaboration with more capable peers”, few studies on the dynamic assessment have focused on it. The present study investigated the feasibility of dynamic assessment using group learning in social studies in junior high school. The author employed the analysis intervention by teachers, the conversation among students in small groups and answers worksheets or post-tests.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ