Practice of Online Lessons in Small-Group, Seminar-Type Courses for the First Year of University : Sharing of “places” in Online Classes

Bibliographic Information

Other Title
  • 大学初年次の少人数セミナー型科目におけるオンライン授業の実践 : オンライン授業における「場」の共有に向けて
  • ダイガク ショネンジ ノ ショウニンズウ セミナー ガタ カモク ニ オケル オンライン ジュギョウ ノ ジッセン オンライン ジュギョウ ニ オケル バ ノ キョウユウ ニ ムケテ
  • ダイガク ハツ ネンジ ノ ショウ ニンズウ セミナーカタ カモク ニ オケル オンライン ジュギョウ ノ ジッセン : オンライン ジュギョウ ニ オケル 「 バ 」 ノ キョウユウ ニ ムケテ

Search this article

Description

This paper reviews a small-group, seminar-type course, “The Door to Academia: Thinking about Communication in Japanese”, which was offered for the freshmen at Osaka University in the academic year 2020 to investigate effective ways of organizing online lessons. In particular, focusing on hands-on research activities in groups, which was the core of the course, we identified changes in lesson contents due to the transition from face-to-face to online lessons to cope with the COVID-19 pandemic. According to the questionnaire survey to the students, we can grasp the difficulties and issues of online lessons from the perspective of sharing the “places” of mutual interaction.

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top