Assessing the Level of U.S. Faculty Participation in International Faculty Development Opportunities

DOI IR Web Site Open Access

Bibliographic Information

Other Title
  • 国際ファカルティーデベロップメント参加レベル評価

Search this article

Description

大学に所属する教授陣は、大学組織の変革に最も重要な要素であり、とりわけ教授陣の学術専門性の国際的・異文化的発展は、大学組織の国際化に大きく貢献する可能性がある。しかし、現在米国大学に所属する教授陣の多くは、自身が国際的・異文化的側面を取り込むような学術経験や博士課程での訓練を受けているわけではないので、今回取り扱う質・量的研究から導き出されているように、教授陣の国際化の難しい問題点である。それでも、教授陣の一部では、自身の学術専門性の国際的・異文化的側面を発展させることの必要性を示しており、また、そのような具体的な取り組みも行っている例もある。各教授が、国際ファカルティ―デベロップメントを通して、自らの学術専門性の国際的・異文化的側面の発展を目指すことにより、大学組織の国際化にも大きく貢献する可能性を秘めている。 The lack of integrating international and intercultural dimensions in American faculty members' scholarship hinders the internationalization of colleges and universities in the United States. While U.S. faculty members rate international academic experience highly for students and their colleagues, faculty member’s own international academic exposure is lower than their peers overseas. This study noted a lack of international academic training during graduate education. Several U.S. faculty members in this study recognized the need for significant re-education in order to internationalize their scholarship. U.S. faculty members who were included in this analysis cited the importance of international faculty development opportunities to contribute to internationalizing U.S. faculty members based on their positive outcomes and impacts. International faculty development appears to contributing to integrat further international and intercultural dimensions into their scholarship. The first step toward encouraging such opportunities is to understand the current level of U.S. faculty members participation in international faculty development.

Journal

  • 教育研究

    教育研究 (53), 25-36, 2011-03-31

    国際基督教大学

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top