The loss of a sense of self in the art production process : since the second half of the 19th century europe
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 作品制作における個人性とその解消 : 一九世紀後半以降の西洋芸術
- サクヒン セイサク ニオケル コジンセイ ト ソノ カイショウ : 19セイキ コウハン イコウ ノ セイヨウ ゲイジュツ
- サクヒン セイサク ニ オケル コジンセイ ト ソノ カイショウ : イチキュウセイキ コウハン イコウ ノ セイヨウ ゲイジュツ
- 作品制作における個人性とその解消 : 19世紀後半以降の西洋芸術
Search this article
Abstract
As Roland Barths pointed out in his "La mort de l'auteur", Mallarmé reports that the pure work implies the disappearance of the poet. The disappearance of the author that can be seen not only in Mallarmé but also in Baudelaire arised from their adoptions of Poe's theory of poetry. This production method that became popular in Europe was adopted in Symbolism, Ready-made, Surrealism, action painting and so on. But it may be the important factor of "the end of art".
Journal
-
- 人文學
-
人文學 (201), 25-61, 2018-03-15
The Literary Association, Doshisha University
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572174868989056
-
- NII Article ID
- 120006460278
-
- NII Book ID
- AN00122832
-
- NDL BIB ID
- 028953626
-
- ISSN
- 04477340
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Allowed