Bibliographic Information
- Other Title
-
- トクベツ シエン キョウイク ニ オケル マルチメディアデイジー キョウカショ ノ ドウニュウ カツヨウ ニ カンスル ジッセンテキ ケンキュウ
Search this article
Abstract
type:Article
「教科書バリアフリー法」の制定により,障害のある児童生徒のための教科書形態の一つとして含まれることとなった「マルチメディアDAISY図書」を取り上げる。そして,読み書き障害のある児童生徒への導入・活用の実践事例を通して,「読み」に対する支援方法を探り,マルチメディアDAISYの現状と今後の課題について考察したものである。
This study is taken up that “Multimedia DAISY books" that came to be included as one of the textbook forms for the students with disabilities by enacting “Barrier-free textbook law". It is considered the supporting method to “Read" through the case studies about the introduction and application into the students who has the reading and writing trouble. And, it was put together the present situation and future issues in Multimedia DAISY.
Journal
-
- 大阪教育大学紀要 第IV部門 教育科学
-
大阪教育大学紀要 第IV部門 教育科学 59 (1), 65-80, 2010-09-30
大阪教育大学
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572175827139456
-
- NII Article ID
- 40018756611
- 120002519646
-
- NII Book ID
- AN00028222
-
- ISSN
- 03893472
-
- NDL BIB ID
- 11043341
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles