Impact of Synchronous Collection of Findings in Expert Activities in Jigsaw Method on Teacher Monitoring and Intervention

  • IKEJIRI Ryohei
    Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
  • YAMAMOTO Ryota
    Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
  • NAKANO Seiko
    Graduate School of Interdisciplinary Information Studies, The University of Tokyo
  • YAMAUCHI Yuhei
    Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo

Bibliographic Information

Other Title
  • ジグソー法のエキスパート活動における知見の同期的収集が教師のモニタリングと介入に与える影響
  • ジグソーホウ ノ エキスパート カツドウ ニ オケル チケン ノ ドウキテキ シュウシュウ ガ キョウシ ノ モニタリング ト カイニュウ ニ アタエル エイキョウ

Search this article

Description

<p>本研究では,ICT を利用した,ジグソー法のエキスパート活動における知見の同期的収集が,教師のモニタリングと介入にどのような影響を与えるかを,机間巡視のみの場合と比較して調査した.その結果,内容を含めた俯瞰的なモニタリング,各専門家グループのキーワードのシェア度合いに関する俯瞰的なモニタリングと各グループ内のシェアを促す介入,普段は優先順位の低い上位層のモニタリングを促す可能性が示された.</p>

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top