- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Impact of Synchronous Collection of Findings in Expert Activities in Jigsaw Method on Teacher Monitoring and Intervention
-
- IKEJIRI Ryohei
- Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
-
- YAMAMOTO Ryota
- Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
-
- NAKANO Seiko
- Graduate School of Interdisciplinary Information Studies, The University of Tokyo
-
- YAMAUCHI Yuhei
- Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ジグソー法のエキスパート活動における知見の同期的収集が教師のモニタリングと介入に与える影響
- ジグソーホウ ノ エキスパート カツドウ ニ オケル チケン ノ ドウキテキ シュウシュウ ガ キョウシ ノ モニタリング ト カイニュウ ニ アタエル エイキョウ
Search this article
Description
<p>本研究では,ICT を利用した,ジグソー法のエキスパート活動における知見の同期的収集が,教師のモニタリングと介入にどのような影響を与えるかを,机間巡視のみの場合と比較して調査した.その結果,内容を含めた俯瞰的なモニタリング,各専門家グループのキーワードのシェア度合いに関する俯瞰的なモニタリングと各グループ内のシェアを促す介入,普段は優先順位の低い上位層のモニタリングを促す可能性が示された.</p>
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 45 (Suppl.), 109-112, 2021-12-20
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572433059033856
-
- NII Article ID
- 130008151094
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 031955114
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed