需要分布に基づくロードプライシングにおける計算量削減とミクロ交通シミュレーションによる評価

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  • Complexity Reduction and Evaluation in Micro Traffic Simulation for Road Pricing Based on Demand Distribution

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抄録

交通渋滞を低減させるためにさまざまな種類のロードプライシングが提案され,各国で利用されている.ロードプライシングには現在の道路の状態に対応して利用料金をリアルタイムに設定する方式もあり,道路資源の有効活用が期待されている.そのロードプライシングの中でも,事業者が需要分布に基づいて利用料金の決定と提示を事前に行う方式について,本研究では検討を行う.本研究の提案手法では圧縮行格納方式を用いて,従来方式から計算量を削減する.提案手法は実際の計算機を用いた実験でも計算時間の削減を確認し,高精度なミクロ交通シミュレータによる評価においても,決定料金の有効性を確認した.

Various types of road pricing have been proposed and used in various countries to reduce traffic congestion. Road pricing also includes a method of setting the billing amount in real time according to the current road conditions, and effective utilization of road resources is expected. In this paper, the authors propose a method in which the business operator decides and presents the prices in advance based on the demand distribution. The proposed method employs compressed row storage and reduces the amount of calculation. The authors confirmed that the proposed method can reduce the calculation time also in an environment that has a real computer. In addition, the authors confirmed the validity of the determined prices in micro traffic simulation.

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