A study of loyalty programs for consumer purchase behavior in the digital era : structuring and identification of proposed measures through systematic reviews

DOI IR Web Site Open Access

Bibliographic Information

Other Title
  • デジタル時代の消費者の購買行動に対応したロイヤルティ・プログラムの検討 : システマティックレビューの整理を通じた構造化と施策案の抽出
  • デジタル ジダイ ノ ショウヒシャ ノ コウバイ コウドウ ニ タイオウ シタ ロイヤルティ プログラム ノ ケントウ : システマティック レビュー ノ セイリ オ ツウジタ コウゾウカ ト シサクアン ノ チュウシュツ
  • デジタル時代の消費者の購買行動に対応したロイヤルティプログラムの検討 : システマティックレビューの整理を通じた構造化と施策案の抽出

Search this article

Abstract

The purpose of this paper is to examine the changes in consumer purchasing behavior in the digital age and loyalty programs (LPs) in a corresponding manner. It is clear that consumers' purchasing behavior and the interfaces with retailers are changing with digitalization, and in particular, smartphones are being used for various purchasing behaviors. In order to examine the LP corresponding to this situation, we summarized the previous studies and found that the main policy areas were (1) membership as a relationship base, (2) activation and habituation of contact points as inertia base, and (3) improvement of status as status base, and maintenance and strengthening of relationship therefrom. Based on the above, we proposed LP corresponding to the digital age.

Journal

  • 同志社商学

    同志社商学 74 (2), 447-466, 2022-09-30

    The Association of Commerce Doshisha University

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top