- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
A Preliminary Thought on the Extension of the Inquiry Level from Interdisciplinary Perspectives
-
- MATSUBARA Kenji
- National Institute for Educational Policy Research
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 教科等横断的な視点から拡張する探究レベルに関する予備的考察
Search this article
Description
<p>本報告では,教師が探究活動を理解するための視点や,カリキュラム上でどのような探究活動を行うかを検討する際の視点として,探究の質に関する簡易的な枠組みを検討することを目的とした.特に,Banchi & Bell (2008) の探究レベルのモデルに対し,日本のカリキュラムと関連させて検討した.また,米国におけるこれまでの探究レベルに関する一連の研究を整理し,探究活動の質の議論におけるその基準と範囲を明らかにした.それらを基に,教科等横断的な視点から探究レベルの枠組みに学問領域を加えることで,探究レベルの拡張について予備的な考察を行った.</p>
Journal
-
- JSSE Research Report
-
JSSE Research Report 37 (5), 65-70, 2023-02-23
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390576656688538112
-
- ISSN
- 18824684
-
- Text Lang
- en
-
- Data Source
-
- JaLC
-
- Abstract License Flag
- Disallowed