高速列車通過時における鋼トラス橋動的応答のモード寄与

DOI
  • 北川 晴之
    (公財)鉄道総合技術研究所 鉄道力学研究部
  • 徳永 宗正
    (公財)鉄道総合技術研究所 鉄道力学研究部
  • 渡辺 勉
    (公財)鉄道総合技術研究所 鉄道力学研究部
  • 池田 学
    (公財)鉄道総合技術研究所 鉄道力学研究部

書誌事項

タイトル別名
  • Modal contribution for dynamic response of steel truss bridge under high speed train passage

抄録

<p>In order to quantify the dynamic characteristics of truss bridges under high speed train passege, this study analysed the modal contributions of truss bridge based on dynamic interaction analysis. The analyses revealed that the first global bending mode and global horizontal modes mainly contributed to the static response of the truss bridge. In addition, deflection modes and floor systems vibration modes are predominant to the dynamic response. The floor systems vibration modes have less contribution to 100m truss bridge because of its more rigid main members than 60m truss bridge.</p>

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390577199128992896
  • DOI
    10.11532/structcivil.69a.306
  • ISSN
    1881820X
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • JaLC
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

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