〈論文〉デジタル化に対応した中国の流通政策について―成長期の消費者向け電子商取引に関する政策を中心に―

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タイトル別名
  • <Articles> About China's Distribution Policy Corresponding to Digitalization —Focusing on Policies Related to E-Commerce for Consumers in the Growth Period—
  • デジタルカ ニ タイオウ シタ チュウゴク ノ リュウツウ セイサク ニ ツイテ : セイチョウキ ノ ショウヒ シャムケケ デンシ ショウトリヒキ ニ カンスル セイサク オ チュウシン ニ

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抄録

[抄録]中国では、1994年にインターネットへの直接接続が始まり、1999年にインターネットを介した電子商取引の概念が導入され、電子商取引の実践が行われるようになった。本稿では、成長期(2001年~2015年)の中国の消費者向け電子商取引に関する政策を整理し、消費者向け電子商取引の発展を促すための中国の諸施策を考察する。 [Abstract] In China, direct connection to the Internet began in 1994, and the concept of e-commerce through the Internet was introduced in 1999, leading to the practice of e-commerce. In this paper, the policies of China's consumer e-commerce growth period (2001-2015) are summarized, and various measures to promote the development of consumer e-commerce are discussed.

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