Evaluation of Learning Support Systems that Promote Function Interpretation from Model of Behavior in Programming

DOI
  • TAIKI Matsui
    Graduate School of Engineering, Tokyo Polytechnic University
  • SHINTARO Maeda
    Graduate School of Information and Computer Science, Chiba Institute of Technology
  • KENTO Koike
    Academic Center for Computing and Media Studies, Kyoto University
  • TAKAHITO Tomoto
    Graduate School of Information and Computer Science, Chiba Institute of Technology

Bibliographic Information

Other Title
  • プログラミングにおける振舞いモデルと機能解釈の理解を促す学習支援システムの評価

Abstract

<p>プログラミングにおいてサンプルコードを理解することは重要な学習である.コードを理解するとは,一定のまとまりとしてのコードが果たす役割(機能)を説明可能な形で理解することである.そのためには,コードを実行した時の振舞い,特に振舞いの規則性(振舞いモデル)を理解することと,振舞いモデルと機能の関係性を理解することが重要である.本研究ではこの一連の過程を学べる支援システムを開発し,評価した.</p>

Journal

Details 詳細情報について

  • CRID
    1390580837583255808
  • DOI
    10.11517/jsaialst.100.0_129
  • ISSN
    24364606
    13494104
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
  • Abstract License Flag
    Allowed

Report a problem

Back to top