Evaluation of Learning Support Systems that Promote Function Interpretation from Model of Behavior in Programming
-
- TAIKI Matsui
- Graduate School of Engineering, Tokyo Polytechnic University
-
- SHINTARO Maeda
- Graduate School of Information and Computer Science, Chiba Institute of Technology
-
- KENTO Koike
- Academic Center for Computing and Media Studies, Kyoto University
-
- TAKAHITO Tomoto
- Graduate School of Information and Computer Science, Chiba Institute of Technology
Bibliographic Information
- Other Title
-
- プログラミングにおける振舞いモデルと機能解釈の理解を促す学習支援システムの評価
Abstract
<p>プログラミングにおいてサンプルコードを理解することは重要な学習である.コードを理解するとは,一定のまとまりとしてのコードが果たす役割(機能)を説明可能な形で理解することである.そのためには,コードを実行した時の振舞い,特に振舞いの規則性(振舞いモデル)を理解することと,振舞いモデルと機能の関係性を理解することが重要である.本研究ではこの一連の過程を学べる支援システムを開発し,評価した.</p>
Journal
-
- JSAI Technical Report, SIG-ALST
-
JSAI Technical Report, SIG-ALST 100 (0), 129-134, 2024-03-05
The Japanese Society for Artificial Intelligence
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390580837583255808
-
- ISSN
- 24364606
- 13494104
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
-
- Abstract License Flag
- Allowed