Internet Survey and Prediction Method for the 2022 House of Councillors Election

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  • 2022年参議院選挙におけるインターネット調査と予測手法の検討〔論文〕
  • 2022年参議院選挙におけるインターネット調査と予測手法の検討
  • 2022ネン サンギイン センキョ ニ オケル インターネット チョウサ ト ヨソク シュホウ ノ ケントウ

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読売新聞社とIT大手ヤフー(現LINEヤフー)は2022年参議院選挙において、インターネットを通じた情勢調査を試験的に実施した。16選挙区で実施した調査データを基にMRP(Multilevel Regression and Poststratification)を適用し、候補者の得票率を予測したところ、予測値と得票率の平均絶対誤差に一定の改善がみられた。 The Yomiuri Shimbun and Yahoo corp. (Line Yahoo) conducted an experimental internet survey for the 2022 House of Councillors election. Multilevel Regression and Poststratification (MRP) was applied to the survey data collected in 16 electoral districts and the results showed a certain improvement in the mean absolute error between the predictions and the share of the vote of the candidates.

1. 序 2. 調査の概要 3. MRPの適用 4. 結果 5.議論

Journal

  • 政策と調査

    政策と調査 (25), 13-16, 2023-12

    埼玉大学社会調査研究センター

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