- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Mathematics lessons based on a learning process that takes the Double Diamond Model into account : Through the practice of “Triangles and Quadrilaterals” in the Second Grade of Elementary School
-
- Ikeda Hironori
- 佐賀大学
-
- Kitajima Mitsuhiro
- 佐賀大学
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ダブルダイヤモンド・モデルを意識した学習過程に基づく算数科授業 : 第2学年「三角形と四角形」の実践を通して
Search this article
Description
令和6年度,附属小学校算数部では,研究の柱の一つとして,デザイン思考のアプローチの一つである「ダブルダイヤモンド・モデル」を意識した学習過程を算数科授業に位置付け,研究を進めている。本稿では,その研究の実際を小学校第2学年「三角形と四角形」の学習において示す。
Journal
-
- 佐賀大学教育実践研究
-
佐賀大学教育実践研究 43 159-165, 2025-02-28
佐賀大学教育学部
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390584940356849792
-
- NII Book ID
- AA12764802
-
- ISSN
- 2189065X
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
-
- Abstract License Flag
- Allowed