An Analysis of Changes in Students' Perceptions of Classes Before and After Participating in an Internship Abroad
-
- YOSHIDA Kyoko
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- NOMURA Jun
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- YAMANO Yoshiaki
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- OSHIMA Ryugo
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- Ashardianto Sapto
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- BABA Satoko
- Iwate University, Faculty of Education
-
- IIZUKA Masaaki
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- ITAKURA Yoshiya
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- KATO Tetsuya
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- KINOSHITA Ryu
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- SHIMONAGATA Shuji
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- SHIRAKAWA Ken
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- SUGITA Katsuo
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- TAKAKI Akira
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- TSUJI Koji
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- TSURUOKA Yoshihiko
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- HAYASHI Hideko
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- FUJITA Takeshi
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- Beverley HORNE
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- YAMASHITA Shuichi
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- YAMATO Masahide
- CHIBA University, Faculty of Education
-
- YONEDA Chie
- CHIBA University, Faculty of Education
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 海外での教員インターンシップ参加前後での学生の授業に対する意識変化の分析
Abstract
<p>教員インターンシッププログラムであるツイン型学生派遣プログラム(ツインクル)は,日本の学 [キーワード]科学実験授業,ASEAN 諸国,教員インターンシップ,文理融合,テキストマイニング 生が文理融合チームを組み,ASEAN 諸国の高等学校において現地の大学生と協働して科学実験授業を実施するものである。本研究では,ASEAN 諸国での科学教育活動前後での学生の学びと成長について,学生の自由記述アンケートをテキストマイニングにより分析した。特に本報告では参加前後での授業に対する学生の意識変化について解析をした。この結果,学生が派遣前には授業を子ども中心の視点で考えていたが,派遣によるASEAN 諸国の高校での授業体験を経て,それぞれの授業の目的や目的に基づくあり方に変容することが示唆された。</p>
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 40 (0), 297-298, 2016
Japan Society for Science Education
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390845712987392512
-
- NII Article ID
- 130007436210
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed